Гусятинська Н.А. Харчові технології. Модуль 7. Технології цукру та полісахаридів: [Електронний ресурс]: конспект лекцій для здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійних програм «Харчові технології та інженерія», «Технологічна експертиза та безпека харчової продукції» денної та заочної форм. навчання / уклад. Н.А. Гусятинська, С.А. Шульга. – К.: НУХТ, 2022. – 137 с.
Технологія цукру [Електронний ресурс]: лабораторний практикум для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійної програми «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / уклад.: Н.А.Гусятинська, С.А.Шульга, В.Ю. Виговський, Л.П.Рева. – К.: НУХТ, 2022. – 89 с.
Гусятинська Н.А. Вхідний контроль сировини харчових виробництв (Змістовий модуль 6. Вхідний контроль сировини у виробництві цукру та полісахаридів) [Електронний ресурс]: конспект лекцій для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійної програми «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / уклад. Н.А. Гусятинська, С.А. Шульга – К.: НУХТ, 2022. – 40 с.
Гусятинська Н.А. Вхідний контроль сировини харчових виробництв (Змістовий модуль 6. Вхідний контроль сировини у виробництві цукру та полісахаридів) [Електронний ресурс]: лабораторний практикум для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійної програми «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / уклад.: Н.А.Гусятинська, С.А.Шульга – К.: НУХТ, 2022. – 26 с.
Фізико-хімічні принципи технологічних процесів виробництва цукру [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до вивчення дисципліни та виконання контрольної роботи для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійної програми «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / уклад.: Л.П.Рева, С.А.Шульга – К.: НУХТ, 2022. – 29 с.
Фізико-хімічні принципи технологічних процесів виробництва цукру [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до проведення практичних занять для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійної програми «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / уклад.: Л.П.Рева, С.А.Шульга – К.: НУХТ, 2022. – 21 с.
Фізико-хімічні принципи технологічних процесів виробництва цукру [Електронний ресурс]: лабораторний практикум для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології» освітньо-професійної програми «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / уклад.: Л.П.Рева, Н.А.Гусятинська, С.А.Шульга. – К.: НУХТ, 2022. – 104 с.
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень (відповідно до Статті 42 Закону України «Про освіту»).
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
КОДЕКС АКАДЕМІЧНОЇ ЕТИКИ
Затверджено Конференцією
трудового колективу НУХТ
03 квітня 2019 р., протокол No 5
РОЗДІЛ III. АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ
3.1.2. Дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти:
- дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
- посилання на джерела інформації в разі використання почерпнутих із них ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право й суміжні права;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
3.2. Види порушень академічної доброчесності:
- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного
дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу.
форми обману :
- академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- включення до співавторів наукових публікацій осіб, які не брали кваліфікованої участі в їх підготовці. Кваліфікованою участю в підготовці
публікації є участь у формулюванні цілей, завдань та висновків роботи, написанні її тексту, обґрунтуванні методики дослідження, отриманні основних результатів дослідження тощо;
- невключення до співавторів наукових публікацій осіб, що брали кваліфіковану участі в їх підготовці;
- подання як результатів власної праці робіт, виконаних на замовлення іншими особами, або робіт, стосовно яких справжні автори надали згоду на таке використання;
- здавання або представлення різними особами робіт з однаковим змістом як результату власної навчальної діяльності;
- написання чужих варіантів завдань на контрольних заходах;
- використання системи прихованих сигналів (звукових, жестових та ін.) під час виконання групових контрольних заходів з однаковими варіантами;
- несамостійне виконання завдань у випадках, коли не дозволяється отримання допомоги, або не зазначення інформації про отриману допомогу, консультації, співпрацю;
- проходження процедур контролю знань підставними особами;
- симуляція погіршення стану здоров’я, хвороби з метою уникнення контрольних заходів;
- надання відгуків або рецензій на наукові або навчальні роботи без належного проведення їх експертизи;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру для отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти; конфлікт інтересів – наявність в особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
- приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, в тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними або юридичними особами, у тому числі й ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;
- службова недбалість – невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов’язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб;
- зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави;
3.3. Відповідальність за порушення академічної доброчесності
3.3.2. За порушення принципів та правил академічної доброчесності здобувачі вищої освіти можуть бути притягнені до такої академічної
відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо) на підставі рішення вченої ради факультету / навчально-наукового інституту;
- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми на підставі рішення вченої ради факультету / навчально-наукового інституту;
- відрахування з університету (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту) на підставі рішення Вченої ради Університету;
-зниження семестрового академічного рейтингу на підставі рішення вченої ради факультету/навчально-наукового інституту;
- позбавлення академічної стипендії на підставі рішення Вченої ради Університету.
3.3.3. Види академічної відповідальності (в тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями Університету, що мають бути затверджені вченою радою Університету та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів вищої освіти (студентською організацією, профкомом студентів і аспірантів) в частині їхньої відповідальності.
3.3.4. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається Вченою радою Університету з урахуванням вимог чинного законодавства України. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та
притягнення її до академічної відповідальності;
оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності відповідно до чинного законодавства України.